سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلـــوتگـــه دل
 
 RSS |خانه |ارتباط با امیر امیری| درباره امیر امیری|پارسی بلاگ
»» روز کارمند مبارک

 

منم آن کارمندِ بی نام و نشان

که دنیا ندارد زِ من یک نشان

 

همه حق خوری ها زِ حق من است

همه داد و بیداد برای من است

 

همه داد و فریاد زنند بر سرم

چه گویم! که بر باد رفت باورم

 

اوایل زِ کارم شدم مفتخر

که دنیا ندارد بجز من دگر

 

ولی اندکی بعد چونکه گذشت

حباب غرورم زِ مستی شکست

 

مدرکم هم ندارد دگر ارزشی

در این مهد آشوب و این سرکشی

 

چه گویم ندارم چو راه فرار

از این جای بی قید و بی بند و بار

 

در اینجا همه دم زنند از شعار

که شاید بمانند به پُستی زِ کار

 

در این روزگار پر شور و حال

عده ای هم شدند ماری خوش خط و خال

 

زِ پست های بالا شدند مُفتخر

که حتما ندارند بجز او دِگر

 

زِ مستی بخوانند همه یک شعار

که پُست برتر از دانش است و زِ کار

 

چه گویم که اکنون در این وقت و حال

شدند روسیاه مثل رنگ زغال

 

به پایان رسد عمر این یک مدیر

ولی پُست همان باشد و صدها امیر

 

همه گویند که این میز نکرده به هیچ کس وفا

ولی بر سرش می کنند جنگ و دعوا به پا

 

چه گویم، غرض وصف حال بود و بِس

که آنهم زِ نامم پیداست پَس

 

منم آن کارمند بی نام نشان

که دنیا ندارد ز من یک نشان

 

 

شعر:

   *  امیر امیری *

 

یک شعر قدیمی به تاریخ

1388.9.28



کلام دوستان ()
نویسنده : » امیـــر امیــری ( چهارشنبه 99/6/5 :: ساعت 9:51 صبح )
»» لیست کل یادداشت امیر

نیاز آدمها
پول نان
گر بدی گفت....
دروغ
بگذار و بگذر
خنده
خیال
خوبی..!
چند شنبه ها
توبه
[عناوین آرشیوشده]

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر